vrijdag 23 december 2011

Feestelijke dagen


Ik wens jullie allemaal fijne, gezellige kerstdagen toe en een giga-gezond 2012, tezamen met allen die je lief zijn. En laten we die liefde in het nieuwe jaar wat vaker bezingen.

Liefdeskoorts

… en sinaasappels, ik maak
een cirkel op het raam


de boodschappentas in felle kleuren
vloekt bij je waterdichte zwarte jas


waarom – in hemelsnaam – zeg me waarom
kunnen we voor deze ene keer
niet gewoon soep uit een pakje eten


met achtendertig en een halve
graad voel ik me lekker licht en
warm; ik had zo graag vandaag


mijn dansje voor je willen doen
in de keuken, terwijl jouw favoriete
amandelhartjes in de oven

lief naar je zouden lonken

ik kijk je na
het is vreselijk buiten
en je rug is zo smal

2 opmerkingen:

  1. Dank voor je leuke reacties en ook jullie een fijne Kerst gewenst.
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je een heel fijn, gezond en vooral lekker 2012 toe. En ik hoop dat je blog elke weer zo veel updates houdt!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...